Match – Kern 3

Taal - Match - Spinnen - Kern 3

Er zijn twee mogelijkheden met dit spel afhankelijk van het niveau van de leerlingen. Het doel is hetzelfde: de spinnen met hetzelfde woord (woordbeeld/prent) samen leggen.

Zwakke lezers zoeken enkel het woordbeeld en de prent bij elkaar. Sterke lezers zoeken ook het woord dat in stukjes werd gedeeld. Je kan bij deze laatste opdracht de prent weglaten. Dat kies je zelf.

De zelfcorrectie breng je aan door het woord op de achterkant van spin met de prent/gehakte woord te schrijven. Als de leerlingen alle matches hebben gevonden draaien ze de kaarten om en controleren ze zichzelf.

Download de gehakte woorden hier, de woorden hier en de prenten hier.

9 gedachtes over “Match – Kern 3

    • Hallo Monique,

      Ik zit voorlopig met een technisch probleem maar eens dat verholpen is maak ik er graag nog bij. Voor kern 3 heb ik spinnen gekozen omdat het dan herfst is. Ik zoek nog wat rond voor de andere kernen. Maar je mag ze zeker verwachten!

      Bedankt voor je reactie!

      Like

  1. Bianca zegt:

    Hoi,

    Wat een geweldig spel is dit, mijn dochter is er dol op. Nu is ze met school begonnen aan kern 4 en wil ikzelf zo iets voor haar maken.
    Mag ik vragen met welk programma jij het hebt gemaakt?

    Like

Plaats een reactie