Magnetische rekendoos – Bewerkingen tot 5

De magnetische rekendoos van Zwijsen is nog altijd een grote hit in de klas. Zelf hebben we de vorige versie maar ik veronderstel dat de blaadjes ook gebuikt kunnen worden met de vernieuwde doos.

In de klas heb ik een aantal van deze en andere magnetische rekendozen. In elke doos zitten een tweetal blaadjes en de oplossingen. De leerlingen delen een doos per 2 of wisselen met elkaar als ze klaar zijn.

De werkblaadjes worden in kleur afgedrukt en gelamineerd. De oplossingen worden in zwart-wit en verkleind afgedrukt. Ik schrijf er dan zelf de uitkomst op zodat dit voor de kinderen visueel duidelijk is.

Als je geen magnetische rekendozen hebt, kan je er ook voor kiezen om de blaadjes te lamineren en te laten beschrijven met white board stiften.

In de download vind je 3 blaadjes met bewerkingen tot 5.

Note: Dit bericht bevat affiliatelinks. Wanneer u via zo een link een aankoop doet, krijg ik een kleine commissie op uw aankoop. Voor u is dit volledig kosteloos. U kan er ook zeker van zijn dat de berichten op mijn blog mijn oprechte mening weergeven en niet beïnvloed worden door externe invloeden.

2 gedachtes over “Magnetische rekendoos – Bewerkingen tot 5

    • Dag Annelies! In de rekendoos van Rompompom zitten de symbolen (+, – en =) er driemaal in. Als je in google zoekt naar ‘magnetische rekendoos rompompom’ kan je bij afbeeldingen enkele foto’s vinden met de inhoud van de doos. Je kan ook extra werkbladen downloaden op de site van zwijsen. Groetjes

      Like

Plaats een reactie