Magnetische rekendoos – Tellen tot 6

Magnetische rekendoos - Tellen tot 6

Hallo, allemaal! Het schooljaar is alweer 3 weken bezig. Elk jaar opnieuw vergeet ik hoe klein mijn nieuwe kindjes zijn en hoeveel tijd het de vorige lichting kostte om alle routines aangeleerd te krijgen. Het zijn dus vermoeiende dagen … 🙂

Deze klas is een hele uitdaging op verschillende vlakken. Meer dan ooit heb ik het gevoel dat ik alle methodes moet laten vallen en me enkel moet richten op hun behoeften.

Deze blaadjes moeten daar al een beetje bij helpen. Veel van de kindjes kunnen niet tellen tot 6 noch een hoeveelheid tot 6 nemen. Het oefenen met blokken wordt al snel saai dus mogen de kinderen nu ook oefenen met de magnetische rekendoos.

De download bevat 8 blaadjes

  • 1 met de cijfers (de leerlingen moeten de magneten met de dobbelstenen gebruiken)
  • 1 met getalbeelden
  • 1 met ‘dobbelsteenbeeld’
  • 1 met vingers
  • 4 met ongestructureerde hoeveelheden

 

DOWNLOAD

 

PS: ik heb de download aangepast zodat op blad met de handen de vakken voor de magneten ook zichtbaar zijn.

Een gedachte over “Magnetische rekendoos – Tellen tot 6

  1. Lieve Houben zegt:

    Beste juf1B,
    ik vind je spelletjes super goed! Mijn dochter zit in het buitengewoon onderwijs en kan via jouw spelletjes de leerstof onderhouden tijdens de vakantie. Ze speelt graag juffrouwtje, dus dit is mooi meegenomen. De spelletjes over de kernen drukte je op een gekleurd blad afhankelijk van de kern waarmee je bezig bent. Superhandig! Nu vroeg ik me af of je ook een soort klasseersysteem hebt voor rekenen? Gebruik je een bepaalde kleur per getal vb tellen tot 5 in rood, van 5 tot 10 in geel, … of hoe organiseer je jouw materiaal?
    Alvast bedankt voor je reactie!

    Like

Plaats een reactie