Spelletjes getalbeelden en hoeveelheden tot 10

Het materiaal dat ik hieronder vermeld heb ik niet gemaakt (tenzij ik het herwerkt heb om het lineair getalbeeld te vervangen door het kwadraatbeeld) maar is zeker bruikbaar in de klas. Een pluspunt is dat het past bij het huidige seizoen. Zo komt wero ook even piepen in de rekenles.

Klik op de afbeelding om naar de downloadsite te gaan.Knijpkaart - Getalbeeld - Bus

Het eerste spel is het enige dat niet echt bij de herfst past. Maar omdat ik het zo leuk vind deel ik het toch. En wie gaat er niet met de bus op uitstap naar het bos? 😉 Maak je gebruik van het kwadraatbeeld dan kan je de aangepaste versie hier downloaden.

Puzzel_Getalbeeld_Pompoen

Als je het kwadraatbeeld gebruikt kan je de aangepaste versie (van de puzzel links op de foto) hier downloaden. Als je op de achterkant van de pompoenen het cijfer schrijft kunnen de leerlingen zichzelf controleren. Je kan ook werken met kleurcode: je brengt op de achterkant van de stukjes die bij elkaar horen een kleurtje aan dmv stickers/potlood.

FFG - Hoeveelheden - Bomen

Puzzel_Cijfer_Pompoen

Telpuzzel_Appel

Bovenstaand spel vinden de leerlingen heel tof. Ze leggen de getallen op volgorde en als ze juist zijn zien ze een leuke prent. Ik bewaar mijn puzzelstukjes in enveloppen.

Knijpkaarten en telpuzzels - Herfst

Telpuzzel - Herfst

Plaats een reactie