Kern 4 – Bos-dag 2

Kern 4 - bosdag2 - werkblad 15

 

In de les van bos-dag 2 is er een nieuwe oefening het werkboek (p15). Voor veel leerlingen, anderstalig of niet, is dit een heel moeilijke oefening. Ik heb deze proberen visueel te maken door prenten toe te voegen aan zowel de opdracht als enkele mogelijke antwoorden.

Er zijn 3 kaarten (dit hoort bij …) waarbij enkele kleinere kaarten horen. Ik heb niet elk antwoord vanuit het werkboek in het bestand opgenomen maar enkel de juiste antwoorden.

Ik doe deze sorteeroefening klassikaal en laat de kinderen telkens verwoorden waarom een woord bij een bepaald begrip (eet – boer – het bos) hoort. Wanneer alle kaarten besproken zijn overloop ik werkblad 15 en gaan de kinderen alleen aan de slag. Eventueel kan je nog enkele voorbeelden samen maken.

Download de sorteeroefening hier.

 

Dan heb ik ook nog 2 zoek-je-partners om de leesles in te oefenen.

Download zoek-je-partner voor p 10 hier.

Download zoek-je-partner voor p 11 hier.

Geef een reactie

