Kern 4 – Huis dag 2

Ik heb nog twee materialen om te gebruiken tijdens/na huis-dag 2.

Sommigen vragen zich af of ik werkelijk alle lesmaterialen, die ik met jullie deel, ook gebruik. Het antwoord is: dat hangt er van af.

Het hangt er van af hoe vlot de les verloopt of hoeveel tijd ik verloren ben door andere lessen die uitliepen. Soms ben ik genoodzaakt om de les in te korten en dan zijn deze zaken vaak de eerste die overboord worden gegooid.

Ik gebruik ook niet alles in de les zelf. Zoek-je-partner gebruik ik bijvoorbeeld vaak als bewegingstussendoortje. Lettermatten kan je perfect inschakelen om heel kort te herhalen na de middagpauze of aan het einde van de dag.

Ik vind het ook heerlijk om de mogelijkheid te hebben om te kiezen wat ik doe. En dan is het handig om te kunnen kiezen uit verschillende materialen.

De eerste download is een zoek-je-partner. De leerlingen zoeken het werkwoord in de 1e pers. enk. en de 3e pers. enk. bij elkaar. Download zoek-je-partner hier.

Taal - Kern 4 - huisdag2 - leesboek p5

Dan heb ik pagina 5 uit het leesboek opgedeeld zodat je per 2 kinderen een kaartje kan leggen. Ze lezen dit per 2 en op jouw teken schuiven ze door naar de volgende kaart. Op deze manier hebben ze het blad gelezen en ook bewogen. Download deze werkvorm hier.

Geef een reactie

