Knijpkaarten bewerkingen tot 6

Wiskunde_Bewerkingen_Knijpkaart

De wiskundekast wordt nogal verwaarloosd op mijn blog. Dat is niet omdat ik er geen materiaal voor heb maar eerder omdat vooral taal echt mijn ding is. En ook omdat je materiaal voor rekenen ook in overvloed op het internet vindt.

Vandaag deel ik knijpkaart die oefenen op de bewerkingen. Je hebt er gekleurde wasknijpers voor nodig. Als je deze al gebruikt voor ‘Lezen met Zoem‘ dan kan je die ook hier gebruiken aangezien ik dezelfde kleuren heb gebruikt.

De leerlingen lossen de oefeningen op, kijken naar het kleur dat bij het antwoord past en knijpen de overeenkomstige wasspeld op het zwarte vak. Het is zwart omdat de kinderen er dan minder makkelijk doorheen kunnen kijken om het antwoord te raden.

Er zijn slechts 5 oefeningen per kaart zodat dit zeker gebruikt kan worden voor korte tussendoortjes.

Per document zijn er 2 kaarten die oefenen op dezelfde moeilijkheid. Deze staat steeds vermeld in de naam van het document.

Voorlopig zet ik enkel de kleurenversie online omdat ik de bestanden deel in pdf en niet in .rar. Mochten er toch mensen zijn die graag de zwart-wit versie hebben dan laat je dat weten.

Ik heb nog kaarten voor de bewerkingen van 7 – 10. Naargelang ik op school de leerstof aanbied, zal ik de kaarten ook online zetten.

Aftrekken tot 5

Aftrekken tot 6

Optellen tot 5

Optellen tot 6

Optellen en aftrekken tot 5

Optellen en aftrekken tot 6

Mochten er foutjes ingeslopen zijn dan hoor ik dat graag. Zo kan ik het snel aanpassen.

Een gedachte over “Knijpkaarten bewerkingen tot 6

Geef een reactie

