oog-dag 1 en 2

Ik heb het gevoel alsof de tijd vliegt. Het lijkt nog maar gisteren dat de afrondingsdagen van kern 1 erop zaten en nu staan die van kern 2 al voor de deur. Het gaat zo snel waardoor ik minder tijd heb om dingen te uploaden. Hopelijk kunnen jullie ze nog gebruiken. En anders: opslaan voor volgend jaar!

Morgen heb ik oog-dag 2 gepland; De materialen in deze post passen bij dag 1 en/of 2.

Download zoek-je-partner voor oog-dag 1. Dit zijn woorden met de letter ‘oo’. Tijdens de nabespreking laat ik de woorden nog eens hakken en plakken om de auditieve analyse te oefenen.

Download de lettermat voor oog-dag 1. Ik gebruik die aan het einde van oog-dag 1 om extra in te oefenen (soms ook tussendoor) en aan het begin van oog-dag 2 om te herhalen.

Download de woorden van Veilig en Vlot. Dit kan je ook voor beide dagen gebruiken aangezien de woorden op het gele blad vaak overeenstemmen met die op het grijze blad.

Download zoek-je-partner voor oog-dag 2. Deze werkvorm is specifieker voor de leestekst p 14/15 en bevat dus niet enkel woorden met ‘oo’.

Download de zinnen van het leesboek p 14/15. Per blad zijn er 8 zinnen omdat ik de bladen apart aanbied. Anders vergt het te veel inspanning/concentratie van de kinderen. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om enkele zinnen van beide bladen te gebruiken en zo de hele tekst in een keer in te oefenen.

Geef een reactie

