Splitsmysterie

Splitsmysterie

Deze kaarten oefenen het splitsen van getallen tot en met 10. Mijn inspiratie haalde ik hier. Ik hermaakte die kaarten omdat de bolletjes niet overeenkwamen met het kwadraatbeeld dat wij op school gebruiken.

Net zoals bij mijn vorige post is het de bedoeling dat je de kaarten print op (bij voorkeur) gekleurd papier en nadien lamineert. De vraagtekens print je dan op andere kleurtjes en bevestig je met plakband zoals getoond op de foto. Zorg dat de plakband bovenaan zit zodat het vraagteken kan scharnieren.

Ik gebruik deze kaarten niet enkel in de kieskast. Tijdens herhalingslessen zet ik deze ook in. De leerlingen werken dan per 2 en vooral: ze werken eens niet op papier.

Elke keer er een nieuw getal werd gesplitst oefenden we met deze kaarten de vorige splitsingen in. Dit duurde heel kort maar de leerlingen wisten onmiddellijk waarover het zou gaan en waren ook allemaal betrokken bij de les.

Je kan de kaarten hier downloaden en de vraagtekens hier.

Een gedachte over “Splitsmysterie

Plaats een reactie