Splits-spelletjes

Na mijn splitsmysterie vind je hier ook nog andere spelletjes om het splitsen in te oefenen. Deze heb ik niet gemaakt maar ik gebruik ze wel in de klas.

Flitskaarten met uilen

Deze moest ik zeker hebben aangezien mijn klasthema ‘uilen’ is. Je kan de kaarten zo in je kieskast stoppen of je kleeft over een van de antwoorden een kaartje (zoals mijn vraagtekens). Deze moeten dan wel aan de zijkant scharnieren.

Splitsingen - Flitskaarten

Splitsingen van 10

Deze spelletjes gebruik ik van zodra we 10 kunnen splitsen. In aanloop naar de brug worden ze gebruikt om de splitsingen te automatiseren. Het zijn geen flitskaarten maar puzzelstukken/prenten die de kinderen samen moeten brengen. Ik heb op de achterkant van de bijhorende stukken dezelfde gekleurde stickers gekleefd. Als de kinderen klaar zijn, draaien ze de puzzelstukken/treinen/prenten om en zien onmiddellijk of ze juist zijn.

Splitsen van 10 - Superheld

Splitsen van 10 - trein

Splitsingen van 20

Dit spel wordt gemaakt en gespeeld zoals de twee hierboven.

Splitsen van 20 - Alien

Geef een reactie

