Spiegelwoorden

Spiegelwoorden kern 1

Sommige kinderen lezen niet graag. Om hen te motiveren heb ik dit spel gemaakt. Met behulp van een spiegel kunnen ze de woorden op de kaarten lezen. Ze lezen het woord luidop voor zichzelf of met een partner.

Als zelfcorrectie kleef je de oplossingen (woordbeeld + prent) op de achterkant. Sommige woorden in het bestand zijn nog iets te moeilijk. Deze gebruik je enkel voor de raket-lezers (gevorderde lezers).

De kaarten heb ik geprint op rood papier omdat dit de kleur van kern 1 is.

TIP: de kaarten moeten met de dikke streep naar boven worden gelegd. De spiegel moet aan de streep gehouden worden om de woorden te kunnen lezen.

Je kan de spiegelwoorden hier en de oplossingen hier downloaden.

Mijn inspiratie haalde ik hier.

5 gedachtes over “Spiegelwoorden

  1. Lieve zegt:

    Beste,
    Proficiat voor al dit mooie werk! En bedankt om het te delen.
    Voor jouw spiegelwoorden heb ik vandaag nog een idee bedacht.
    In mijn klas heb ik een boek met doorkijkbladen. De kinderen moeten het boek dan naar het licht draaien en zien zo de achterkant erdoor schijnen. In plaats van de ramen gebruiken we een zaklamp. Door met de zaklamp op de achterkant te schijnen zien ze zo bijvoorbeeld de binnenkant van een wekker. De kinderen zijn er gek op. Waarschijnlijk omwille van de zaklamp. Dit bracht mij op het volgende idee: zaklamp-lezen.
    Ik printte jouw spiegelwoorden af op A5. Op de blanco-kant ga ik bovenaan een picto van een zaklamp kleven. Zo weten de kinderen ook meteen hoe ze het blad moeten vasthouden. Door er met een zaklamp onder te schijnen kunnen ze het woord lezen.
    Ik ben eens benieuwd.

    Like

Geef een reactie

